Farver

Primære farver

Der er to farveniveauer: Et corporate-niveau, hvor logo, bokse og overskrifter er blå, og et underliggende niveau, hvor disse elementer er hvide og placeret på et baggrundsbillede. Se publikationer.

Ud over primærfarverne, blå og hvid, er der defineret to supplementsfarver: Violet og blågrå, der anvendes som accentfarve - fx som mouseover-identifikation.

Download InDesign Swatches med AAU’s primære farver i højreside.

De primære farver i den visuelle identitet er blå og hvid. Det gennemgående blåhvide univers brydes imidlertid af den aktive brug af billeder, hvor princippet er, at det grafiske materiale anvender farveholdningen fra et element eller nuance i det pågældende billede. Se beskrivelse herunder for alternativt farvevalg.

Sekundære farver

Tilføjelsen af den nye sekundære farvepalette giver mulighed for at skabe kontrast, blikfang og flere muligheder, når fx publikationer kræver farveinddeling. Det er dog vigtigt, at helhedsindtrykket på det medie, der designes, skal stadigvæk være med de primære farver i fokus.

Der er en mørk og en lys tone af hver farve. Den mørke tone fungerer bedst som baggrundsfarve med hvid tekst ovenpå, og den lyse tone fungerer bedst som baggrundsfarve med mørkeblå tekst ovenpå.

OBS

  • For at overholde tilgænglighedskravene for web og apps er det kun de lyse toner, der må bruges med mørkeblå tekstfarve ovenpå. Hvis man vil bruge hvid tekst på en baggrundsfarve, skal man vælge den mørkere tone af farverne.
     
  • I InfoGlue er det kun muligt at vælge hvid brødtekst, så derfor SKAL de mørke toner bruges.
     
  • En organisatorisk enhed kan ikke tage ejerskab over en bestemt farve.  
Menu